Sumareh sudah ada pasukan baru ?

Cerita mengenai Sumareh sudah pun mula mendapat perhatian dari negara jiran, apabila beberapa khabar angin di media sosial Thailand mula memainkan kisah Sumareh bakal berkelana dalam saingan Thai League 1.

Ketika kontrak Sumareh bersama pasukan Pahang FA dikatakan sudah terbatal selepas klausa 8.7 menjadi aktif, perpindahan domestik tidak mungkin berlaku kerana jendela sudah tertutup, dan tidak mungkin pemain seperti beliau mahu ‘duduk saja’ sehingga musim depan.

Berdasarkan kemaskini dari Thai League, saingan liga mereka akan bersambung pada bulan ini dan apa yang lebih menarik adalah jendela perpindahan masih terbuka sehingga 7 September 2020.

Ini bermakna sekiranya Sumareh mahu beraksi secara kompetitif , Thailand dilihat sebagai destinasi paling berpotensi untuk beliau.

Sebuah media sosial dari Thailand yang dikenali sebagai BuakSib Ball Thai mendedahkan satu ‘khabar’ dimana Police Tero FC dikatakan mahu membawa masuk Sumareh sebelum jendela perpindahan liga itu ditutup kira-kira 1 minggu lagi.

โมฮามาดู ซูมาเรห์ ปีกจอมเลื้อยทีมชาติมาเลเซียของ ปาหัง เอฟเอ มีข่าวย้ายมาเล่นในไทยลีก กับสโมสร โปลิศ เทโร…

Posted by บวกสิบ บอลไทย on Monday, 31 August 2020

Perkara ini juga nampaknya sudah dinyatakan oleh page rasmi Police Tero dimana kemaskini sekitar 4 hari yang lalu walau ianya berkias;

Pemain baru? Pemain baru pasukan pernah menjaringkan gol ketika bertemu Thailand.