Indonesia Bandingkan Luqman

Selepas berita penghijrahan Luqman Hakim ke KV Kortrijk, terdapat banyak reaksi yang dapat diperhatikan dari net!zen dari luar Malaysia yang seolah-olah ‘b3ngkek’ dengan perkara itu.

Semalam, selepas Luqman Hakim berlepas ke Belgium seorang net!zen dari Indonesia memuat naik satu kemaskini di laman sosial Twitter yang jelas berbaur ‘kejak!an’ dan mula membandingkan dengan seorang lagi pemain muda Indonesia, Egy Maulana.

Menggunakan nama Zulfikarsenal, beliau mungkin tidak senang dengan apa yang peminat bola sepak Malaysia raikan ketika ini terutamanya apabila KV Kortrijk secara rasmi memuat naik vide0 yang menayangkan Luqman Hakim akan memakai jersi no.9 kelab itu dan menulis seperti berikut;

“Your (Malaysia) youngster signs for Belgium relegati0n f0dder, while my (Indonesia) youngster play for Polish champions. Level to this game.”

Jika dilihat kedudukan akhir saingan liga musim sebelum ini, KV Kortrijk menamatkan liga ditempat ke 11 dari 16 pasukan bertanding, dan bukanlah berada dalam kategori ‘relegati0n z0ne’ sebenanrnya.

Jelas, individu diatas cuba ‘mem@naskan’ suasana yang mungkin mampu menghidupkan keteg@ngan diantara kedua buah negara ketika tiada saingan bola sepak berlangsung ketika ini.

Luqman Hakim yang kini sudah tiba di KV Kortrijk secara rasmi diperkenalkan dan beberapa keping gambar beliau memakai jersi no.9 kelab itu menjadi tumpuan ramai terutamanya peminat bola sepak dari Malaysia.

Apa pun semoga Luqman Hakim akan dapat mencari tempat dalam kesebelasan utama pasukan KV Kortrijk dan membuktikan anak Malaysia juga mampu menc@bar kuasa bola sepak dunia